21 sierpnia 2016

Vakantie in Polen

Vakantie is bijna voorbij. Het hoog tijd om Nederlands een beetje te herhalen...

Vakantie.


We kwamen naar Belgie in 2013 jaar. Dan bezochten we ons moederland enkel 1 keer. 
Tijdens 2 jaar hebben we onze familie en kennisen niet gezien. Daarom besloten we dat we in deze vakantie naar Polen moeten gaan.

1500 km is een lange weg. Daarna we moesten nog terug. 3000 km - dat was niet tof. Ik heb tot vandaag een beetje rugpijn want ik mag niet te lang zitten.
Gelukkig makten we  tussenstops. 
We bezochten 2 interesante plaatsen in Deutschland (fotos hier) en sliepen in hotel in Polen dichtbij de grens met Deutschland. 


Onze families wonen niet te ver van grens met Oekraïne (Oost) daarom we moesten door hele land nog rijden. We reizen 2 dagen heen en 2 dagen terug. Vermoeiend.

In Polen bezochten we onze families die wonen 150 km bij elkaar.

Ik met zoon logeerden bij mijn ouders, onze dochters bij mijn zus en mijn man bij zijn familie.

De Jongste was heel tevreden. Elke ochtend ging hij met oma een  koe te melken. Daarna ging met opa met tractor of motor te rijden. 

met opa

Hij amuseerde ook veel met zijn neef , die is ook 4-jarige jongen. 

Onze dochters speelden elke dag met zijn nichtje: een trampoline, een zwembad, glijbaan, enz. Samen met tante en nonkel maakten ze interessante uitstapjes.

openluchtmuseum in Stobierna



Dat was een tofe vakantie voor elkaar. Ik kon met mijn familie rustig praten - met mama, papa, zus, broers, tantes en nonkels. Ik bezocht mijn liefste oma en mijn buren. 

Het was ook een praktische trip. Tijdens vakantie kocht ik nieuwe gordijnen voor ons huis. In Polen zijn deze dingen goedkoper dan hier.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pisz śmiało. Podpisz się jednak, gdy komentujesz z anonima